THIS SITE IS UNDER CONSTRUCTION

Thursday, January 21, 2010

bowl of milk or bowls??God knows best

bile bercerite pasal makan2,or menjamu org mkn ni,
mengingtkan aku kepada satu kisah
yg mak aku pernah membace nye dlm hadis
untuk 'that' session 
detail2nye,aku x pakar
(mak bapak aku baik ,
tp ntah knape anak die nauzubillah sangat)

tapi ianya

bkn sebarang kisah
sirah our prophet,Muhammad SAW
mengenai semangkuk susu tu
kalau wat summary ,x pe kan..?
semangkuk susu , semangkuk,a bowl of milk
but yet, dengan mukjizat Rasullah SAW,
semangkuk susu tu boleh dinikmati
oleh bkn sebarangan jumlah tetamu
but,quite a lot
and the important is,bkn setakat sekadar menghirup
tapi sampai kenyang.....hurm...ajaib kan..


aku selalu ingt kisah ni,
setiap kali nk menjamu org mkn,
aku akn teringt kisah ni,
dan berdoa pada Allah,
biarla org yg selayak nye dpt rase
(aku teringtkan waktu aku  lapar,xde duit,xde bende nk mkn......sakit sangat mase tu,
sakit perasaan,
sakit perut,
sakit jiwa...
jadi,bile aku jamu org mkn,aku harap aku dpt jamu org yg tgh lapar, 
dan x dek duit nk mkn 
dan tak merasai ape yg aku rase mase aku lapar)

aku memohon kepada Allah,cukup kan ape yg aku masak
semue org dpt merasai nye, dan tidak terkilan,or kempunan telur unta
dan,there Allah send some help,to make my food enough and delicious


No comments: